یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۱۸:۱۹

معاون وزیر راه عنوان کرد
استقبال بخش خصوص از سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی

باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از حضور در بندر امام گفت:۸۰درصد واردات کشور از بندرامام صورت می‌گیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از به نقل از تسنیم، محمد سعیدنژاد امروز در بندرامام اظهارداشت: بندر امام خمینی(ره) یکی از دو یا سه بندر بسیار مهم کشور در خلیج‌فارس است؛ این بندر در حال حاضر ورودی بالغ بر 80 درصد از کالاهای اساسی کشور است. وی افزود: بندر امام به به دلیل نزدیکی به مرکز کشور ارتباط با شبکه ریلی  و مهم‌تر از این عوامل، وجود خورموسی سبب که  استقرار اسکله‌های مهمی شده است اهمیت ویژه‌ای دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملکرد بنادر تجاری کشور حدود 140 میلیون تن در سال است گفت: 80‌درصد از این میزان از دو بندر اصلی شهید رجایی در استان هرمزگان و‌ بندر امام خمینی(ره) در خوزستان است.

وی افزود: مهمترین اقدام ما به عنوان سیاست کلی در سازمان بنادر و در راستای سیاست عمومی دولت اتخاذ شده، استفاده از مزیت‌هایی است که بنادر در جذب سرمایه‌گذاری دارند. سعیدنژاد گفت: خوشبختانه در بندر امام خمینی(ره) شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم. وی افزود: در مجموعه بنادر کشور تا کنون 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که قیمت ارزی این سرمایه‌گذاری با توجه به قیمت ارز، قیمت قابل توجهی است. معاون وزیر راه گفت: در این بندر تا سال گذشته 2400 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی سال جاری در این بندر بیش از 380 میلیارد تومان است. وی با اشاره به ظرفیتهای بندر امام بیان کرد: مجموعه فعالیتهای این بندر و دیگر بنادر استان خوزستان می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش جدی داشته باشد.

سعید نژاد تاکید کرد: بالغ بر 8 هزار نفر در این بندر مشغول هستند که هزار و 300 نفر از آنها شاغلان مرتبط با سازمان بنادر و 6 هزار 700 نفر نیز در سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این بندر شاغل شده‌اند. معاون وزیر راه گفت: طرح بندر امام خمینی(ره) و منطقه ویژه آن در 11 هزار هکتار مصوبه قانونی راه اندازی شده است. وی افزود: سه طرح ایجاد سیلو در بندر امام خمینی(ره) داریم که برای هر سه طرح فراخوان عمومی صادر شده و سرمایه‌گذاران زیادی از این سه طرح استقبال کرده‌اند.



  کد خبر : 3240
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :